Zymego är vårt digitala bokningssystem där du kan omboka och avboka ditt besök hos oss. Nedan följer svar på några vanliga frågor om tjänsten samt instruktioner för hur du använder den.
Patienter som har en bokad tid på en sjukvårds- eller tandvårdsmottagning, som är ansluten till Zymego, kan ställa sig i kö för att få en tidigare tid. När ett besök på mottagningen avbokas, erbjuds den lediga tiden automatiskt till patienter som står i väntelistan. Den patient som först tackar ja till erbjudandet får tiden. Det går även att omboka och avboka besök via Zymego. Inloggning sker via BankID.
Du behåller alltid din ursprungliga bokning till dess att du har tackat ja till ett erbjudande och har fått en bekräftelse på din nya tid. Har du inte har fått en bekräftelse så har du kvar din ursprungliga bokning. Du kan alltid se dina bokade tider under ”Mina bokningar”.
1. Logga in med BankID. Bokade tider på de mottagningar som är anslutna till Zymego visas. 2. Klicka på en bokning. 3. Välj omboka. 4. Välj en tillgänglig tid. 5. Du får en bekräftelse i portalen på att tiden har ombokats. 6. Du kan se din nya tid under “Mina bokningar”.
1. Logga in med BankID. Bokade tider på de mottagningar som är anslutna till Zymego visas. 2. Klicka på en bokning. 3. Välj Avboka. 4. Du får en bekräftelse i portalen på att tiden har avbokats.
Vilka som får erbjudanden avgörs av plats i kön Zymegos väntelista samt medicinsk prioritering som fastställs av vårdgivaren.
Om du uteblir eller avbokar mindre än 24h innan bokad tid, så gäller din vårdgivares ordinarie regler. De flesta vårdgivare debiterar för uteblivna besök och sena avbokningar.
Många besök avbokas med kort varsel, vilket skapar lediga tider som behöver tillsättas. Att göra detta manuellt tar dock värdefull tid från personalen. Därför har vi skapat en lösning som ser till att vårdtider inte går till spillo och att personal kan lägga tid på patienter istället för administration.
Vi hanterar personuppgifter i enlighet med GDPR och samarbetar med europeiska IT-leverantörer för kryptering och lagring av personuppgifter. Zymego har utvecklats med ett stort fokus på datasäkerhet och följer kontinuerligt de senaste säkerhetsrekommendationerna. Vi hanterar endast bokningsdata.
Har du en bokad tid kan du omboka eller avboka din tid digitalt via Zymego samt få en tidigare tid genom erbjudanden om återbudstider. Läs mer
Besöksadress
SöderÖgon
Smedjegatan 18
131 54 Nacka
Postadress
SöderÖgon
Box 10
131 06 Nacka
Har du en bokad tid kan du omboka eller avboka din tid digitalt via Zymego samt få en tidigare tid genom erbjudanden om återbudstider. Läs mer
SöderÖgon ligger på plan 6 inne i vårdhuset Curanten. Gå in genom huvudentrén som ligger i markplan och tag hissen upp till plan 6. Mottagningen ligger direkt till höger när du kommer ut ur hissen. Du kan också ta trapporna upp, då ligger mottagningen direkt till vänster efter trappan.
Tvärbanan till Sickla station från Solna, via Alvik och Gullmarsplan. Saltsjöbanan till Sickla station från Slussen.
Pendelbåt från Södermalm till Sickla Udde. Från Sickla Udde är det 5 minuters promenadavstånd.
Bussar 401 och 403 till hållplats Sickla station, Sickla allé och Sickla industriväg. Bussar 405, 409, 410, 413, 414 och 422 går till hållplats Sickla Västra respektive Alphyddan eftersom busshållplats Sickla bro är tillfälligt indragen på grund av ombyggnation. Buss 71 från Slussen/Jarlaberg samt buss 74 från Mariatorget stannar vid hållplats Sickla Udde.
Norrifrån Kör Stadsgårdsleden 222 och ta av mot Järlaleden 260.
Söderifrån Kör Södra länken och ta av mot Järlaleden 260.
Från Nacka/Värmdö Kör väg 222 och sväng av vid Sicklavägen.
Parkering Det finns 2600 st P-platser med 3 timmars fri parkering i Sickla köpkvarter nära SöderÖgon.
Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen. Cookiepolicy Integritetspolicy
Endast nödvändiga